Airshow 09 - Dobersberg

15. srpna 2009 v 14:28 | dario |  Okolí
O víkendu 15. a 16. srpna probíhá v rámci Dolnorakouské zemské výstavy 2009 na letišti v Dobersbergu, mezinárodní letecká show.
Mezi atrakce patří např. Flying Bulls Aerobatic-Team (CZ), Blanix Team (A) nebo Peggy Krain (na fotce). Pro milovníky starých letadel je tu původní JU52 (CH), známý pod přezdívkou "teta Ju" (na osobní a nákladní lety od 1932), dnes jich existuje jen osm, schopných letu.
Airshow na letišti Waldviertel Dobersberg bylo již v roce 2005 a 2007. A vzhledem k tomu, že slaví 40 let bylo vyrobeno zvláštní razítko a výroční pohlednice.

Vylosovaný vítěz může letět proudovým letadlem s rychlostí 655 km/h.
Vstupné 10€/5€/0€, parkování zdarma.
Více na www.airshow09.at nebo +43 2843 2440.

Doplněno 29.8.2009:

fotky z neděle zde

Přišlo asi 11 tis. návštěvníků (minulý ročník 2007 - 7 tis.). Pořadatelé z řad místního klubu, dobrovolných hasičů, Červeného kříže, údržby silnic, místních zemědělců, státních orgánů a dalších pomocníků měli spostu práce např. jen s parkováním a organizací silničního provozu. Díky množství srážek v posledních týdnech, nevyšlo naplánované obrovské parkoviště jižně od letiště, a tak se náhradní rozdělo na několik částí v okolí, kde mohlo zaparkovat hodně přijíždějících aut. Silnice kolem letiště byla jednosměrná a vstupné se platilo hned při výjezdu z Dobersbergu. Tím se jistě zabránilo mnoho zmatkům v dopravě.
Českých poznávacích značek tam bohužel i přes blízkost Dobersbergu u našich státních hranic, moc vidět nebylo, ale zato českých letadel, tam byla většina. Nejznámější byl asi Flying Buls Aerobatic Team od Pardubic - www.flyingbulls.cz - skupina používá čtyři letouny typu Zlín-50 LX. Tyto letouny byly vyrobeny leteckými závody Moravan Otrokovice.

Trocha historie letecké akrobacie:
V srpnu roku 1913, skoro deset let po prvním letu bratří Wrightů, objevil ruský vojenský pilot poručík Nesterov looping. Ovšem místo aby byl pilot za svou odvahu vyznamenán, byl za "nezodpovědné řízení letadla" potrestán vězením. Smysl takovýchto odvážných manévrů pochopilo vojsko až na začátku 1. světové války. Bylo zjištěno, že ovládání letadla ve všech letových pozicích má pro bezpečnost pilota rozhodující význam. Letecká akrobacie začala být chápána jako významná součást obsáhlého leteckého vzdělání.
Letecká akrobacie umožnila získat důležité poznatky o chování letadel v extrémních situacích. Tím letecká akrobacie přispěla ke zlepšení letecké bezpečnosti.
Zatímco se první soutěže letecké akrobacie konaly již ve dvacátých letech, do své dnešní podoby se soutěžní letecká akrobacie vyvinula až v padesátých letech. Tehdy byla vypracována pevná pravidla, podle kterých dodnes probíhají mezinárodní soutěže a hodnotí se jednotlivé letové figury.

A historie označení OK:
vzniklo trochu kuriózním způsobem. Na sjezdu, na kterém se usneslo, že každá země bude mít své označení, přijela česko-slovenská delegace pozdě, a tak se stalo, že žádané CS pro Československo již nebylo volné. Vybrali si ho totiž Španělé na počest svého krále Carlose. Před naší delegací tedy ležel nelehký úkol, vymyslet označení úplně jiné... Vedoucím delegace byl tenkrát Otakar Koudelka, a někdo navrhl jeho iniciály použít jako označení.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 cheap informal wedding dresses cheap informal wedding dresses | E-mail | Web | 31. října 2012 v 12:58 | Reagovat

Q. Why did the baby strawberry cry?
http://www.threedress.com/

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama